Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L69i74b16u49s86e 19P41a59l82k94o58v42a 6670864328177

Jetliže sám připouštíte, že Korán zahalování přímo nenařizuje a přesto ho muslimové vyžadují tak to dokazuje že ne vždy se jejich chování řídí jen slovem Alláha jak naopak tvrdíte v předchozím komentáři což jen ukazuje že celé tyto diskuze jsou jen teoretizováním a papouškováním-kolik muslimů znáte osobně, v kolika muslimských zemách jste byl abyste na vlastní oči viděl a pochopil jaké odlišnosti v samotném muslimském světě existují?

0/−1
12.8.2017 6:17
Foto

L37i56b23u85s14e 47P85a84l64k54o28v18a 6670384598357

R^muslimů je tolik, že kdyby podle islamofobů každý z nich chtěl jen vyhladit bezvěrce tak nechápuže se jim to ještě nepodařilo-všechny ty níže uvědené komentáře plné krvelačných citací z Koránu mající dosvětčit krutost každého muslima jsou hloupost ne každý muslim bere Korán doslovně jako ne každý křesťan bere doslova BIbli

0/−1
12.8.2017 2:48

M90i47r11o28s15l77a23v 89K42u92l78h26a86v11ý 5269152211

RvRvRv Vám nejde o věc; islám vůbec neznáte, jen operujete s pojmy, které spolu souvisí jen vzdáleně. Myslím, že článek má splnit pouze jednu funkci: provokovat!

Pak je jakákoli diskuse zbytečná.

+1/−1
11.8.2017 21:18

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

M83i20l77a36n 79R92a32d87e30k 3837426901321

krestanstvi take neni jednotne, komuniste jsou a byli rozdeleni, o socanech nemluve. A co jako?

+2/0
11.8.2017 17:44

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

J91i53ř45í 32S51v29o84b13o12d59a 9435328533216

Vy například tvrdíte, že "neznalost islámu umožňuje sektářskému islamismu manipulovat teroristy". Je to poněkud jinak. Muslimové, kteří znají principy své víry jen povrchně a vyznávají islám pouze formálně, jsou pro nás štěstím – to jsou ti vlažní a umírnění. Nebezpeční jsou ti, kteří chějí proniknout do hloubky islámské víry a dodržovat její závazná pravidla do všech důsledků. Možná máte pravdu, že sektářský islamismus umožňuje manipulovat s teroristy, ale to je spíše tím, že islám je sám o sobě manipulativní. Četl jste v Koránu popis islámského ráje? Něco jako reklama na luxusní nevěstinec pro pány, než popis místa, kde "Bůh setře každou slzu z očí". Muhammad potřeboval vojáky, ne idealisty. A navíc – paradoxně většina islámských sekt má umírněnější pravidla, než autentický islám.

Je zajímavé, že vyslovujete obavy, že "zpochybňujeme holokaust", to tedy musíte být z islámského světa vyděšen, protože tam holocaust když ne zpochybňují, tak přímo oslavují. Vždyť velký jeruzalémský muftí Amín al-Husajní, který se aktivně podílel na holocaustu nejen Židů, ale i evropských Slovanů, je v celém arabském světě dodnes oslavován jako národní hrdina a jeho synovec Jásir Arafat se k němu hrdě hlásil.

Pokud skutečně máte pravdu, a "situace islamofobů je slabá až neudržitelná", pak už si chystejte modlitební kobereček a na zdi si vyznačte směr k Mekce. Ale to pro Vás zřejmě nebude problém. Vyváží to jedna velká výhoda – islamofobové, kteří by mohli kritizovat Vaše články, už nebudou mezi živými.

+9/−1
11.8.2017 15:17

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

L68i68b96u63s37e 22P96a82l27k81o98v20a 6540784408837

i Hitler má dodnes příznivce- šílence najdete všude-mezi muslimy i mezi křestany vaše slova varující ať si připravíme motlitební koberečky by se dala chápatt jako šíření strachu a nenávisti vůči jinému náboženství

0/−1
12.8.2017 2:52

P92e79t98r 20B11u34r80i64a59n 4961306174818

Muslimové páchají teroristické útoky ve jménu Alláha a jeho učení. Bylo jim řečeno, a jsou o tom skálopevně přesvědčeni, že takto konají správně, že to tak má být podle jeho vůle a že se to po nich vyžaduje.

Co s tím má, u všech hidžábů, společného to, že je islám dále rozdělen do více výkladových proudů, když toto původní učení Mohameda je základem pro všechny?

Dobrá, jmenujte nám tedy ten podstatný směr islámu, a doložte to odkazy, který hlásá pouze konání dobra, lásku k bližnímu a život v míru. Potom ano, potom jsem ochoten diskutovat o tom, že tento proud je nespravedlivě házen do jednoho pytle s ostatními.

A dále. Nemohl jste si vybrat horší příměr než rozdílnost Katolíků a Protestantů. Protestanté se totiž neodlišují primárně tím, že mají jiný výklad Bible a Nového zákona, ale proto, že neuznávají jedinou a nezpochybnitelnou autoritu Papeže! Tedy Protestanté jsou ti, kteří se odmítli podřídit centrální římské totalitě (např. papežským dogmatům).

Protestanté jsou tedy jak Anglikánská církev, tak třeba i Pravoslavná církev, Novokřtěnci, Kataři, ale i různé sekty. Pokud byste tomu rozuměl, napíšete, že muslimové jsou dále rozděleni jako Protestanté. To ano, tam je nepřeberná škála různých pojetí a výkladů.

A dále se podivujete nad tím, že lidé označením muslim házejí všechny islámské proudy do jednoho pytle (ale to je přitom správně! Oni totiž opravdu všichni vyznavači islámu jsou muslimové, takže nevím, o co vám jde!), ale s klidem napíšete, že my Evropané zpochybňujeme holocaust. Opravdu my všichni? I moje šestiletá dcera?

Otřesné! Pokud ho zpochybňujete vy, tak se dopouštíte trestného činu. Já ho tedy nezpochybňuji.

+6/−1
11.8.2017 14:49

Z60d43e13n36e81k 62H29o32r30n14e78r 4344181362633

https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%BAfismus

Na invektivy reagovat nehodlám, nicméně odkaz na súfismus je podstatný.

0/−2
11.8.2017 15:56

P33e40t74r 16B72u27r65i63a33n 4421206444878

Mezi praktické cvičení žáků patří modlení se, vzývání Alláha, citování veršů z Koránu.

Aha...takže i toto jsou muslimové, pro které jsou Alláh a Korán posvátné. Tedy?

+2/0
11.8.2017 16:09

P42e13t40r 91B89u11r65i47a94n 4831726254218

A ještě k těm invektivám. Uvědomte si, že vy jste s nimi začal. Sice je článek napsaný trochu zmateně, ale vychází mi z něj, že každý kdo spojuje muslimské teroristy s islámem je islamofob, který tomu nerozumí a paušalizuje. Takže hned v úvodu vy také paušalizujete všechny tyto diskutéry. Tvrdíte o nich, že o islámu nic neví, což já tvrdím zase o vás, když jste jako příměr dal katolíky a protestanty. Dále jste to zakončil nehoráznou paušalizací všech Evropanů (tedy urážkou i mne), že zpochybňujeme holocaust.

Takže jediné z vašeho článku na čem se shodneme je vámi zmiňovaný fakt, že muslimové páchají teror od Afghanistánu až po Turecko.

Víte, ono tolik oblíbená a veskrze povrchní mantra o paušalizaci je dvojsečná zbraň. Nemůžete ji vmést do tváře žádné skupině lidí, nýbrž jen konkrétnímu člověku. Jinak sám paušalizujete.

+4/−1
11.8.2017 17:21

J60i72ř75í 30K84i91n96d26l 2408297323237

Pojetí súfismu vychází z Koránu a následného historického vývoje.Jsou to vyznavačí Koránu, stejně jako sunité i šíité, stejně jako oni jsou pro džihád, tedy svatou válku. Sdílejí stejný sen sen jako sunité i šíité, že celý svět se jednou dostane pod vládu islámských zákonů šárie. Takže nevím, co jste tím chtěl říct. Vyznavači islámu jsou jednotni protože vychází z Koránu, který obsahuje přímá Alláhova přímá slova sdělená skrze anděla proroku Mohamadovi Každé slovo v Koránu pochází přímo od Alláha, a tudíž se o něm nepochybuje a nediskutuje. Je závazné pro každého muslima a po všechny časy. Proot nemůže a neexistuje umírněný islám. Korán obsahujue výzvy k nenávisti, násilí, podrobovaných jiných, zabíjení a teroru. Umírněný muslim, už není muslimem.

+3/−1
11.8.2017 16:21

J43i63ř93í 79S79v92o71b28o40d89a 9275728853436

Jenže súfismus má taktéž naprosto zásadní vazbu na Korán a Muhammda, takže se mu nevyhýbají žádné z problémů islámu. Existují přívrženci súfismu, kteří neváhají vyhazovat do povětří modlitebny jiných súfijských řádů, protože podle nich dostatečně nerespektují principy islámského práva (šaríja). Ti se jim mstí stejným způsobem, protože trest smrti za odpadlictví je v islámu univerzální. Na Wikipedii se píše, cituji "Súfismus byl od počátku naukou o lásce, pokoře, milosrdenství a upřímnosti. Tedy vlastnostmi Proroka islámu." Marně přemýšlím, jestli Muhammad nechal vyvraždit medínské Židy na základě lásky, pokory nebo milosrdenství. Vychází mně jedině upřímnost. Muhammad totiž Židy upřímně nenáviděl. To, že si někdo osobu Proroka Muhammada idealizuje, neznamená, že pravý charakter Muhammda zmizí z dějin. Je to stejně smysluplné, jako pokusit se idealizovat Hitlera.

+5/−1
11.8.2017 16:48

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

V16l69a25d38i56m12í89r 61K66r92o87u12p57a 8277468701112

Už jenom fakt, že dáváte do jedné roviny v jednom článku islám jako takový, což je snad to nejvíce tmářské náboženství, a vědu, ukazuje, jak dokonale mimo jsou vaše názory co se jednoho i druhého týká... ;-D

+6/−1
11.8.2017 13:40

P83a18v77e55l 47Š70t67í24p89e10k 5969793694555

A teď si zkusme v článku veškerý islám nahradit nacismem. Výsledek je velmi zajímavý.

+4/−1
11.8.2017 11:15

J12o43s50e85f 36P10a12v72e30l33k81a 5951117917762

Jednotný není islám jako víra, islámské státy nebo organizace. Jednotný není ani terorismus. Podle jednoho psaní založili islám nějací nenávistní lidé, protože potřebovali podniknout něco proti křesťanům. Nevím, jen lidský původ tohoto vyznání mi nezní pravděpodobně.

Na druhou stranu je jasné to, co můžeme sledovat v evropě, blízkém východě jak islámském, tak skoro islámském. Pojďme se inspirovat do Izraele, jak oni přijímají cizince? Vítaní jsou lidé židovské víry (i ti prý už trochu omezeně) a nevěřící. Křesťané jsou jen trpěni z tradice (snad předkřižácké).

Zachovejme návrh zákona Karla IV.: v Čechách se Hagaréni nesmí usazovat, přístřeší i proviant (s pohoštěním) jim smíme poskytnout jen v případě, že to neohrozí naši víru...

Nějaký Africký vládce převážně křesťanské země nedávno zakázal Islám a nechal tuším zbořit všechny mešity (nebo jen zavřít?). Proti Saudům byl tedy ještě docela mírný, ti pronásledují i cizince, kteří si s sebou vezou Bibli.

+1/−2
11.8.2017 10:41

J45i53ř80í 68K87i43n64d18l 2878687973577

Sunité i šíité také společně káží džihád, tedy svatou válku. Obě sdílejí sen o tom, že celý svět se jednou dostane pod vládu islámských zákonů šárie. Vzájemně se ale nenávidí a proč ? V roce 632 zemřel Mohamed a šlo teď o to, kdo bude jeho nástupce. Jedna skupina si vybrala bratrance Mohameda a to jeho zetě Aliho. Vznikli tak šiíté, což je zkratka strana Aliho. Druhá skupina byla přesvědčena byla že prorok si přál, aby jeho nástupce byl vybrán se souhlasem všech vůdců a vybrali Mohamedova tchána Abu Bakra, který se prohlásil kálifem a vznikli sunité a to je odvozené od slova tradice. Vypukla válka občanská válka , kterou vyhrála Abu Bakr a jeho sunité.Strana Aliho ovšem neupustila od svého přesvědčení a držela se Mohamedovy příbuzenské linie. Druhým immámem se stal po Aliho smrti Mohamedův vnuk Husajn. Ten byl zavražděn sunity, což si dodnes sunité připomínají při slavnostech, kde jdou v řetězech a vypadají jako by byli od krve.Většinu muslimů na světě tvoří sunité. Šíitů je jenom zhruba 15%. Šíité mají ale většinu v Íránu a Sýrii -a v samotném Iráku jsou největší skupinou. Tvoří 60% obyvatelstva.

+3/0
11.8.2017 9:05

M23i65c11h91a80l 95S47e84d67m16í40k 3199705986201

Rázně jste se vypořádal s tezí, kterou ale v podstatě nikdo nezastává. Vnitřní boje v islámu jsou trochu podobné různým proudům komunizmu - např. v 70. letech dostali nejvyšší tresty Šabata a Uhl.

Podle nedávné studie islámského teologa hraje při radikalizaci muslimů islám větší roli, než se předpokládalo; faktory jako frustrace či špatná životní perspektiva naopak menší.

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/studie-udajne-potvrzuje-vliv-islamu-na-radikaly_440754.html

Sice lze tvrdit, že islamizmus je špatná interpretace islámu, ale absence závazné autority analogické k papeži značně ztěžuje možnost jeho účinného potlačení. Imigrace muslimů ve větším měřítku tak ze statistického hlediska představuje vážnou bezpečnostní hrozbu.

+3/−1
11.8.2017 8:09

Z87d53e72n50e69k 74H46o54r56n25e21r 4814221462353

Oceňuji, že jste schopen rozumně připustit, že islám není jednotný, byť trváte na nesnadné rozlišitelnosti, která zase sklouzává ke kolektivní vině jednotného islámu. Nicméně, aby se dalo diskutovat, musíme rozlišovat a hledět samozřejmě i na míru bezpečnostní hrozby.

+1/−4
11.8.2017 8:44

P62a27v37e52l 87Š16t28í41p10e10k 5639163184385

Kritizovat ideologii je kolektivní vina? Odkdy?

+3/0
11.8.2017 11:16

M22i70c97h88a32l 75S63e24d27m38í81k 3769215536751

Kolektivní vina a statistika rozhodně není totéž. Při imigraci nelze zcela spolehlivě odhalit radikály, jejich pozdější radikalizaci či jejich potomků už vůbec ne. A tak ani při nejlepší vůli nelze při imigraci zabránit určitému podílu (potenciálních) islamistů.

+2/0
11.8.2017 11:22

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

J69i24ř35í 47K42i53n23d81l 2278207133687

Islám je radikální od své vzniku. Vznikl k ovládnutí světa. Islám intrpretují stejně Sunité i šíité. Islám se nedá vykládat jinak. Byl dán muslimům samotným Bohem a jeho jiný výklad je rouhání.

+4/−1
11.8.2017 9:10

M22i72c50h16a68l 37S25e43d54m22í92k 3889705716471

Projevem radikality islámu nemusí být nutně islamistický terorismus, ten je řekněme špičkou ledovce.

+2/0
11.8.2017 11:12

J10i98ř70í 21K94i73n64d39l 2858387673757

Korán obsahuje Alláhova přímá slova, sdělenáskrze anděla proroku Mohammedovi. Každé slovo vKoránu pochází přímo od Alláha, a tudíž se o něm nepochybuje a nediskutuje. Jezávazné pro každého muslima a po všechny časy. Proto nemůže existovat nějakýumírněný islám. Korán obsahuje výzvy k nenávisti, násilí, podrobování jiných,zabíjení a teroru. Korán muslimy vyzývá k zabíjení nemuslimů, teroru vůčinemuslimům, a ke splnění povinnosti svaté války: násilného džihádu. Džihád jepovinností každého muslima, má-li islám nakonec zvítězit a ovládnout svět –pomocí meče. Korán též je silně antisemitský, židé v něm jsou přirovnáváni kopicím a prasatům stejně jako my.

+5/−1
11.8.2017 11:16

E84v98a 88S79v77o28b16o50d51o75v32á 2223482951205

Jaký je islám, je mi zcela lhostejné. Doma ať si ti lidé žijí podle svého vkusu, tady nemají co dělat.

+7/0
11.8.2017 6:47

Z31d57e30n45e76k 69H15o23r81n56e98r 4184931572423

Někteří vyznavači islámu jsou v Evropě doma, dokonce i u nás se narodili a od malička jsou vychováváni a vyrůstají v islámské rodině. Jsou doma a žijí podle svého vkusu. Nicméně jste mimo téma.

+2/−3
11.8.2017 7:14

J64i76ř10í 61K39i43n64d41l 2258707633307

Někteří vyznavači islámu jsou v Evropě doma, dokonce i u nás se narodili a od malička jsou vychováváni k nenávisti k zemi, kde se narodili a nikde se nepřizpůsobili zemi, kde se narodili.

+12/−1
11.8.2017 9:11

J95a33r75o57s72l98a63v42a 81B64o91ž90í16k78o85v17á 5331778198

Ano, v nenávisti vůči všemu nemuslimskému jsou muslimové skutečně jednotní.

Dnes jsem četla článek o burkinách - pořád se o nich píše, asi je potřeba nám vnutit, že jde o něco ve střední Evropě absolutně normálního. Psalo se o " vynálezkyni" burkin, Ahedě Zanettiové. Prý jsou burkini oslavou svobody 8-o. No, zaujaly mě tam dvě věci - Zanettiová sama tvrdí, že jde o úbor, který má dostát muslimské cudnosti - čili jde o oděv související s náboženstvím. Ale až poslední věta byla perla. Zenettiová říká - když jsem se poprvé vykoupala v burkinách v bazénu, bylo to krásné, cítila jsem se naprosto svobodně, sebevědomě, jakoby mi ten bazén patřil :-/8-o. Jak příznačné. Jakoby by jim to všude patřilo, kde se objeví ve svých hábitech.

+6/−1
11.8.2017 9:57

J22i92ř18í 21K54i22n86d65l 2768667253157

Je zajímavé, že v celém koránu je jeden jediný verš o zahalování. Korán to nikde nenařizuje. Přesto na tom islamisté trvají. Zahalování žen v islámu je oslavou podřízenosti ženy muži.

+4/0
11.8.2017 10:01

A74n23t48o19n89í15n 98P36e19t40r25k59o10v83s19k55ý 8609570570185

Zahalování žen v islámu není jen oslavou podřízenosti ženy muži, je to přímo xenofobie islámské machistické společnosti, namířená proti svobodě jednotlivce, která je v přímém rozporu s pojetím lidských práv, tak jak je chápe a vyznává demokratická společnost. Každý, kdo se zastává zahalování a jiných "zvyků", které jsou v rozporu s demokratickým pojetím lidských práv je zločinec podporující porušování svobody jednotlivce.8-o

+1/0
11.8.2017 19:00

P46a60v51e37l 86Š21t31í44p84e42k 5859753664585

Ano, a naprostá většina teroristů vyrůstá právě z nich

+2/0
11.8.2017 11:16

E27v76a 66S69v94o11b33o51d10o80v76á 2583212691125

Nejsou tu doma. Nepřijali evropské hodnoty a evropský způsob života. Jsou pískem v dosud funkčním stroji.

+5/−1
11.8.2017 13:14

Z41d14e28n19ě16k 68S23t70r20n31a77d 1835630506759

Že není islám jednotný znamená pouze to, že až bude uříznuta hlava poslednímu ateistovi, poslední křesťan konvertuje k islámu a Izrael bude srovnán se zemí, začnou se vyznavači náboženství míru řezat mezi sebou. Těm mrtvým ateistům a Židům to může být koneckonců jedno, jen ti konvertité se s tím budou muset nějak vyrovnat.

+1/0
11.8.2017 6:33

J53a49n 92B50u66r41i87a90n 2613559834930

Celá staletí se především Alláhovi vyznavači podřezávají mezi sebou. Byla období, kdy třeba židy mezi sebou tolerovali, ale svého souvěrce z jiného tábora ne.

0/−2
11.8.2017 6:52

J59i69ř59í 38K98i60n42d53l 2388677653607

Mimochodemk té Vaší větě, že Alláhovi vyznavači se podřezávají mezi sebou a byli vůči Židům i křesťanům tolerantní , se nejlépe hodí krátký výčet invazí,které se odehrály relativně krátce po smrti Muhammada: Amr Ibn al-Ás mezi lety693 až 700 zcela vyvraždil obyvatelstvo Behnesy, Fajjúmu, Aboitu, Nikie. Během čtyř let vyhubil 97 procent všech původních obyvatel Egypta. Tehdydefinitivně skončila historie skutečných starých Egypťanů (Koptů), kteří v tédobě již byli křesťané. Známý je masakr židů a křesťanů od Gázy po Caesareu,který provedl Muhammadův nástupce Abú Bakr – zlikvidoval téměř všechnožidovské, křesťanské a samařské obyvatelstvo. V Arménii Arabové úplněvyvraždili město Euchaita. Roku 643 Muáwija zmasakroval obyvatelstvo Kypru anad zbytkem obyvatelstva se učinil vládcem. Ve stejném roce byl vypleněnTripolis, obyvatelstvo Kartága bylo vyvražděno a město zbouráno. Čili nikoliŘímané, ale až Arabové učnili definitivní konec této kultury (poslední výspyfénické civilizace). Arabské hordy pak protáhly Anatolií a Mezopotámií až kIndii, všude nutily obyvatelstvo násilím přijmout islám pod hrozbou smrti azotročení. Vraždění a kořistění dosáhlo nepředstavitelných rozměrů. VMezopotámii byly zlikvidovány téměř všechny křesťanské komunity. V Brahminabádubylo roku 712 popraveno mečem šest až šestnáct tisíc poražených vojáků (pramenyse rozcházejí v počtu), kteří přežili bitvu a tak bych mohl pokračovat dlouho adlouho. Právě proto se celá oblast helénsko-byzantské kultury časem propadla doúplného zapomnění.

+2/0
11.8.2017 9:18
Foto

L88i14b15u55s47e 26P26a69l11k34o36v37a 6650694138697

podobně jako se celá staletí mezi sebou zabíjeli křestané-protestanti proti katolikům

0/0
12.8.2017 2:41

B52o23h66u62m31i74l 62M11i60c91h78a33l 3315954475851

Že je islám jednotný je vaše konstrukce.Oni se mohamedáni mezi sebou mydlí z celkem lidských důvodů (moc a prachy) nebo ideových (sunna a ší'ija), ale když jde o to podříznou krk Židovi, křesťanovi nebo dokonce ateistovi, to jsou naprosto zajedno.

Jste hloupější, než komunisti. Ti pracovníky vyrážející do Severní Afriky za prací instruovali, aby v místě v žádném případě neříkali,že jsou ateisti, ale tvrdili, že jsou křesťani. A to tam u moci byli jejich kamarádi.

+9/0
11.8.2017 6:15

Z82d41e61n62e36k 42H52o44r39n24e91r 4354421312723

Jednou větou řeknete, že já konstruuju jednotu islámu, abste mi v druhé větě vmetl, že jsou jednotní v úmyslu podříznout židovi krk. Nezdá se vám to nějak na vodě, logicky neuvážené? Jistěže hloupý jsem já. :-)

0/−1
11.8.2017 7:11

B38o57h71u11m25i11l 12M38i24c50h14a94l 3545474925471

Máte pravdu, oni v tom podřezávání Židů a křesťanů zajedno nejsou,oni spolu soutěží, kdo víc a líp.

Ale když na to podřezávání dojde, tak své spory odloží, ovládnutí nevěřících má nejvyšší prioritu.

+2/0
11.8.2017 7:31

T15o86m50á54š 33D18v50o43ř19á69k 6317335173817

Že je islám vnitřně homogenní tvrdil konkrétně kdo? Když si vytvoříte takového pěkného straw mana, tak to se potom samozřejmě argumentuje snadno.

Trefně jste to přirovnal ke katolíkům a protestantům (a spoustě dalších směrům a podsměrům) v křesťanství. Ale tím jediným se tak v minulosti mohli severo a jiho-američtí indiáni utěšovat, když jejich civilizace zanikaly, že ti jejich dobyvatelé si přece jdou vzájemně také po krku... a k čemu jim to bylo, že?

Aniž bych chtěl trvat na dokonalé platnosti předchozího přirovnání, pointa je jasná: to že je nějaká ideologie vnitřně nejednotná, ještě neznamená, že není zbytku světa nebezpečná.

V originále Robinsona Crusoe to Daniel Defoe pěkně rozebral - Robinson jako protestant měl tisíc a jednu výhradu ke Španělům - katolíkům. Neměl je rád, neuznával jejich náboženství, dokonce mu vadila genocida, kterou páchali v Novém Světě. Jenže když došlo na lámání chleba, tak Španělé pro něj byli sice špatní, ale pořád křesťané, zatímco divoši byli prostě divoši.

+4/0
11.8.2017 5:52

Z37d67e38n29e49k 75H58o93r31n84e79r 4134461212313

Logicky to tvrdíte i vy. Pokud má celý islám, protože je jednotně zločinný a imperialistický, úmysl přepadnout Evropu, pak se nějaká jednota předpokládá. Slepota je zajímavá věc.

0/−1
11.8.2017 7:03

T47o97m96á45š 76D86v48o90ř76á49k 6307165383917

Ano, správně: NĚJAKÁ jednota se předpokládá. A ta rozhodně nemusí být dokonalá. Chcete snad tvrdit, že v islámu neexistuje VŮBEC ŽÁDNÁ jednota, že se neshodnou VŮBEC V NIČEM?

Pokud se shodnou v tom, že je lepší nějaký islám než žádný islám, tak je to vše, co islámský “imperialismus” potřebuje. A vůbec nemusí být jednotný, plánovaný nebo řízený z jednoho centra.

+1/0
11.8.2017 7:18

Z54d79e78n31e41k 22H45o65r35n97e27r 4884201642653

A jak byste doložil, že drží nějaký společný imperialismus? Pak i obráceně platí, že kolonizuje-li jediná křesťanská země, kolonizují všechny?

0/−1
11.8.2017 9:02

T74o29m70á38š 21D70v71o34ř86á40k 6947885753607

Tak ještě jednou: “A vůbec nemusí být jednotný nebo řízený z jednoho centra.”

Pochopitelně sunité a šiíté spolu žádné plány invaze nekonzultují, stejně jako katolíci nekoordinovali kolonizaci Ameriky a protestanty. Každý proud, každý stát, má své vlastní zájmy.

Jelikož muslimský svět je technologicky zaostalý a vojensky příliš slabý než aby mohl jít proti Západu silou, nejedná se ani o klasický imperialismus britského nebo sovětského střihu. Nemohou sem poslat vojáky a děla, pobít ty, co se jim postaví na odpor, a vyhlásit si tu protektorát. Proto jsem také dal ten islámský imperialismus do uvozovek.

Dnes mohou muslimové rozšiřovat své impérium na Západ jen díky tomu, že jim to Evropa dovoluje. Není to kolonizace proti naší vůli, ale vinou naší bohorovosti.

Svět islámu nemá žádný generální štáb a ano, neustále bojují i sami mezi sebou, ale to opravdu není důvod, proč bychom měli být klidní. Naopak, čím víc si sem pustíme islámu, tím víc zakusíme i rozbroje, které islám všude provázejí.

+3/0
11.8.2017 9:56

K78a28r68e30l 12C76h15r10a81s15t98i84n80a 4713974280865

Je sice pravda, že islám není formálně jednotný, ale pro svoji neslučitelnost s hodnotami Západu, nesnášenlivost a bezohlednou rozpínavost je akčně homogenní. Tato skutečnost z něj činí nepřijatelnou alternativu pro euroatlantickou civilizaci.

+12/0
11.8.2017 3:36





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.