Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ta kniha bude nepochybně zajímavá, ale obávám se, že jejím obsahem je něco jako morální relativismus. Pokud existuje Bůh, pak je společný pro všechny lidi na světě a jeho hlavním atributem je láska – u takového Boha není prostor pro zlo, proto se jeho pravda a pravidla dají definovat velice jednoduše – o to náročnější je žít podle těch pravidel v reálném světě. Není to snadné, ale je to jediná cesta. Oproti tomu pojetí "vlastního Boha" vede ke všem těm naukám o Bohu, které jsou často rozdílnější než oheň a voda. Inkvizice a její kruté soudy – to je vlastně osobní pohled na Boha vydávaný za pravdu.

V té knize je také kritizován přístup ke Koránu, který popisujete slovy "Například se zdůrazňují místa v Koránu, která vypjatě nabádají k násilí, ale již se nezdůrazňují místa, kde se toto násilí odsuzuje nebo nabádá k milosrdenství." Jenže tady nejde o to, co zdůrazňovat a co ne. Je nutné posuzovat CELKOVÝ kontext všech textů, celkové vyznění a celkový charakter věrouky. A tento celkový kontext je u Koránu a islámu bohužel despotický a militantní.

Biblický Bůh umírá přibit na dřevě a modlí se přitom za své katy. Podstupuje smrt, protože je vítězem nad smrtí. Umírá pro lásku, protože láska je silnější než smrt. Lež, násilí a smrt jsou odsouzeny ke zkáze. Tohle poselství naděje budeme v Koránu hledat marně.

Kontroverzní je také ta závěrečná otázka: "Mír namísto pravdy?".

Ve skutečnosti nelze volit mezi mírem a pravdou. Kdo volí pravdu, volí zároveň mír. Násilí a válku vyvolává ten, kdo volí lež.

Kristus jasně řekl: "Vaše slovo buď ‚ano, ano – ne, ne‘; co je nad to, je ze zlého.". Pokud budeme ochotni ustoupit z pravdy, abychom zabránili konfliktu, způsobíme pravý opak. Neexistuje kolektivní svědomí. Každý má své vlastní svědomí. Pokud jednou budeme stát před posledním soudem, budeme muset zpytovat vlastní svědomí, nikoli svědomí nějakého kolektivu – to nás ani neobhájí, ani neusvědčí.

0 0
možnosti

Pokud si přečteme, co dělali a učili Kristus a Mohamed, pak zjistíme, že Mohamed je opakem Krista. To lze stručně vyjádřit konstatováním, že zatímco Kristus zemřel za mnohé, mnozí zemřeli zas Mohameda. Já osobně se kloním k tomu, že na Mohameda platí výroky v NZ o falešném proroku a možná i o antikristovi.

1 0
možnosti

K vašemu vyjádření Mír nebo pravda...i v Bibli je to vlastně podobně v dopise apoštola Pavla, když napsal ohledně svárů ve sborech: "Proč si raději nenecháte ukřivdit?" Docela silné pošťouchnutí v případě, kdy mám "absolutní" jistotu, že jsem v právu a kvůli tomu jsem ochoten jít přes mrtvoly...

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS