Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

;-DR^skvělý postřeh-protikladem babky by měl být dědek nebo děda, ale dědoušek? Navíc pokud je ženská přičinlivá a má víc jablek proč se má dělit když dědkové většinou naopak majetek odklání aby se dělit nemuseli?

0 0
možnosti
JN

Tak mě napadá, u nás na Slovácku a na Moravě vůbec slovo baba označuje osobu ženského pohlaví zcela nezávisle na věku.

Pamatuji si, že už ve školce byly moje spolužačky baby.

0 0
možnosti
ZH

No dobře. Nahraďte tedy babku tchyní - je to vlastně tatáž osoba. Bude to stále nepřijatelné oslovení? Navíc když je lakomá a uzurpovala si víc jablek...

0 0
možnosti
Foto

že byla schopnější aby měla více majetku není totéž jako být lakomá-a proč nenahradit dědouška dědkem? To se k babče z jazykového hlediska hodí lépe-dědek babka nebo dědoušek a babinka, ale babka a dědoušek to je jasná manipulace;-D

0 0
možnosti
PT

Myslím, že je to už hodně vážné.

1 0
možnosti
JN

U některého jiného autora by to byla dobrá, ikdyž poněkud zbytečná sranda.

Ale ve vašem případě si nejsem jist, jestli to nakonec nemyslíte vážně.

Já si z dětství pamatuji, že jednu z babiček (tu moravskou) jsme zcela běžně oslovovali babko. Změna nastala, když se jeden z bratranců oženil a zplodil první dítě v další generaci. Mě to bylo fuk, pro mě babka zůstala babka. Ale moje teta se rázem stala babkou a aby v tom to batole nemělo zmatek jeho prababičce se začalo říkat stařka. A věřte, nikdo se kvůli tomu neurážel.

I já už mám dospívající děti. Hádejte, jak oslovuji svou matku.

5 1
možnosti
Foto

Dlouho jsem se takhle nezasmál! Děkuji vám pane Horner!

1 0
možnosti
MS

Vy nás ale zásobujete, pane Horner! ;-D

1 0
možnosti
JU

Vzhledem k ostatní "tvorbě" autora, jeden z nejzbytečnějších jedinců na této planetě. Troll.

0 1
možnosti
Foto

za trolla většina blogerů považuje vás pane UrbaneRv

0 2
možnosti
DN

Normálně bych to bral jako ironii, ale výraz Vaší tváře na profilové fotce mne mate. ;-)

2 1
možnosti
  • Počet článků 826
  • Celková karma 20,61
  • Průměrná čtenost 970x
Genealog, absolvent HTF UK. Mými hlavními zájmy jsou: historie, poezie, filosofie a nekonfesní teologie.

Seznam rubrik