Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V prvni rade si prosim Vas uvedomte rozdil mezi virou a organizovanym nabozenstvim! Vira neni soubor dogmat. Vira neni organizovana ani konzervativni. Vira je individualni a jedinecna pro kazdeho cloveka. Vira je prirozeny zpusob mysleni cloveka. Vira je jasne specifikovatelna a vedecky dokazatelna.

Organizovane nabozenstvi je neco jineho. Organizovane nabozenstvi dava strukturu a tvori dogmy.

Verite ze by se neco zmenilo kdyby vsechna nabozenstvi zanikla?

Verite ze individualismus a egocentrismus dnesnich neoliberalu je ta spravna ideologie pro pokrok lidstva?

Verite ze konzervativni spolecenske struktury nejakym zpusobem ublizuji spolecnosti?

Nebo obracene. Myslite ze tyto struktury nemaji zadny pozitivni prinos?

0 0
možnosti

Otázky vámi položené si dlouhodobě kladu. Nejsou snadné či zcela jednoznačné odpovědi.

0 0
možnosti

Můj makrokosmos mi tvrdí, že melete hrozný věci...a můj mikrokosmos to potvrzuje. Co je ovšem nejhorší je to, že má Čchi k tomu přizvukuje.

0 0
možnosti

P39e54t74r 68M11á32j

17. 6. 2018 23:42

Zdá se mi, že se snažíte stůj, co stůj, pasovat do role vymítače (nepravé) víry, protože ta jediná (podle Vás) pravá víra je nevěřit v nic.

Nebuďte tak křečovitý. Např. odstavec, který citujete, o víře vůbec není. Píše se v něm (nejenom!) o "prostých věřících" - tedy (bez ohledu na víru), o všech, kdo jsou ochotni bránit něco, co je jim "nadevše drahé". Nechápete, že je to spíše o citu, o lásce... a nikoli o víře...?

0 0
možnosti

Vašemu prostému věřícímu je něco nade všechno drahé, aniž by tomu věřili, že to existuje a že to má hodnotu? Už Jan Pavel II říkal: Bůh je láska...

0 0
možnosti

zkuste něco podobného napsat na Islám a muslimy... prosím... jsem zvědav... :)

2 0
možnosti

Vaše přikázáni nebude fungovat, dovedete si představit diskusi se silně vřícím člověkem? Já to zkusil ve Státech totálně jsem neuspěl a natož v ČR.

0 0
možnosti
  • Počet článků 825
  • Celková karma 21,58
  • Průměrná čtenost 971x
Genealog, absolvent HTF UK. Mými hlavními zájmy jsou: historie, poezie, filosofie a nekonfesní teologie.

Seznam rubrik