Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jane Birkin, další smutný odchod osobnosti

Po Milanovi Kunderovi nás dnes opustila francouzská herečka, zpěvačka, scénáristka a osobnost Jane Birkin. Pro mě je to zvláště citlivá zpráva, protože byla jednou z žen, které mě probouzely z dětství a formovaly telecího mladíka.

Vzpomínám si, že moje občanka tehdy voněla ještě z tiskárny. Byl druhý den po mých patnáctých narozeninách a rozhodl jsem se stát dospělým a jít poprvé na film přístupný až od 15 let. Tenkrát jsem bydlel nedaleko kina Blaník, blízko Václavského náměstí v Praze. Psal se rok 1978 a tento film právě promítali jako premiéru? Vlastně to ani nevím. Možná to do té doby byl jen klubový film promítaný v Klimentské. Každopádně to pro mne byl velmi tvrdý křest dospělosti. Vedle vnadných žen mne zaujala i metoda, jak ty vnadné ženy snadno získat a stal jsem se fotografem. Vážně. Mnohé moje spolužačky natěšené na nějaké žhavé polibky a letmé erotické dotyky byly zklamány tím, že jsem se jal z nich udělat svoje modelky. Napřed je to bavilo, pak otrávilo, ale když jsem pak přinesl fotky stoupnul jsem opět v ceně.

Moje fotografická dráha trvala asi tři roky, pak jsem už měl trvalou známost a manželky i děti. Vzpomínám na tuto amatérskou etapu fotografa se zasněným zrakem. Našetřil jsem na sadu chemických preparátů – vývojka ustalovač a třeba také tónovací barvy. Moje původní fotky byly černobílé a z mizerných jednoduchých fotoaparátů jsem asi vydoloval spíše romantické či veselé maximum. Doma jsem okupoval koupelnu. Nejméně jednou týdně jsem měl plnou vanu koupaných fotek, které se pak dlouho a pracně leštily. Zanedlouho začalo být k dispozici i vybavení na barevnou fotografii, ale to už mne nechytlo.

Za všechno může právě ta  Birkinová,  které ve filmu Zvětšenina bylo půvabných 20 let, jinak byla jen o málo mladší než moje matka. Průběžně mne herečka zaujala třeba v komedii Hořčice mi stoupá do nosu. Jsem generace, která se oddávala smíchu i pod taktovkou Pierra Richarda. Když jsem skončil s fotografií a přešel k přímé erotické akci, zaujala mne Birkinová jako zpěvačka pěkných intimních písní. Jelikož jsem byl i mírně frankofonní, vytahoval jsem na holky domnělé překlady intimních textů. No prostě to byla krásná sladká léta s Jane Birkinovou, která do mé vany plné fotek sice nikdy nedorazila, ale v mé mysli zůstala jako určitý ideál ženy. Sic se jí moje manželky moc nepodobaly.

Myslím, že se na mne Jane Birkin v nebi nezlobí. Ony krásné herečky s tím mladickým poblázněním ve své kariéře jaksi počítají, když to nepřekročí zasněnou mez. Budiž jí země lehká. Kvůli ní bych si přál nebe, aby bylo. Tam bych se s ní jistě potkal a poklábosil plynně francouzsky o těch krásně bláhových telecích letech.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zdenek Horner | neděle 16.7.2023 18:00 | karma článku: 19,68 | přečteno: 373x
  • Další články autora

Zdenek Horner

Novinářská práce upadá

Ocitáme se v blábolivém světě výplní a předstírání zájmu. Lidové noviny připustily lapsus, kterého si naštěstí málokdo všiml. Na oslavu 140 výročí smrti skladatele Bedřicha Smetany dál šíří bludy o jeho syfilitidě.

16.5.2024 v 2:35 | Karma: 19,91 | Přečteno: 476x | Diskuse| Kultura

Zdenek Horner

Opáčko z dějin Ukrajiny

Někdo může usuzovat, že se opakuji, ale byl jsem požádán dvěma místními junáky, abych je dovzdělal v novějších ukrajinských dějinách. Dělám to nerad, ale jde mi o osud jejich spravedlivých a nevinných myslí.

15.5.2024 v 9:18 | Karma: 32,18 | Přečteno: 1017x | Diskuse| Občanské aktivity

Zdenek Horner

Predátorská věda

Postfaktický svět vykukuje z nedbalek. Fakta a poznatky z nich vycházející jsou předmětem podnikání. Kontrolní vědecká církev vyvinula recenzní řízení a podmínky, kterak s vlky výti

10.5.2024 v 13:01 | Karma: 18,33 | Přečteno: 489x | Diskuse| Občanské aktivity

Zdenek Horner

Hlas lidu, hlas Boží

Velebné ticho nebeské kasárny prořízl třaslavý stařecký hlas svatého Petra. Alexandrov, vstávat, stěhuje se do Gulagu Peklo. A co Maximovič? Ten zůstává? Na to nemám befel. Zatím zůstáv

8.5.2024 v 11:56 | Karma: 18,94 | Přečteno: 479x | Diskuse| Občanské aktivity

Zdenek Horner

Válka je zločin

Každá válka začíná lží, kterou lze snadno vystopovat. Po rozpadu SSSR a SNS se západ stavěl k Rusku přátelsky, ale nic ze svých proklamací a slibů nedodržel. Příznakem toho je situace, kdy se o tom nesmíme seriózně a klidně bavit

1.5.2024 v 14:35 | Karma: 30,68 | Přečteno: 910x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 831
  • Celková karma 21,83
  • Průměrná čtenost 964x
Genealog, absolvent HTF UK. Mými hlavními zájmy jsou: historie, poezie, filosofie a nekonfesní teologie.

Seznam rubrik